Ny chef för Poggenpohl utsedd

Nobia meddelar att Lars Völkel utsetts till chef för Poggenpohl, Nobias globala köksvarumärke. Han ersätter Elmar Duffner och han tillträder tjänsten  den 1 september 2011. Som Executive Vice President, Luxury Retail and Professional, kommer han att ingå i koncernledningen.

Lars Völkel är 36 år och har sedan 2004 haft flera ledande positioner inom Electrolux. Senast har han som COO för Tyskland och Österrike haft ett antal linjeroller och därutöver fungerat som regionchef inom försäljningsdivisionen, först för Centraleuropa och därefter för Västeuropa.

-Det gläder mig att välkomna Lars Völkel till Nobiakoncernen. Han kommer med värdefulla erfarenheter från försäljning, logistik och förändringsarbete och han har ett starkt engagemang i Nobias strategi för effektivitet och lönsam tillväxt, säger Morten Falkenberg, VD och koncernchef för Nobia.

Foto på Lars Völkel finns att ladda ner från bildbanken på www.nobia.se.

Nobia AB (publ)

För ytterligare information, kontakta:
Morten Falkenberg, VD och koncerchef
Telephone +46 8 440 16 00

Nobia utvecklar och säljer kök genom ett tjugotal starka varumärken i Europa, däribland Magnet i Storbritannien, Hygena i Frankrike, HTH, Norema, Sigdal, Invita, Marbodal, Myresjökök i Skandinavien och Petra, Parma och A la Carte i Finland, ewe, Intuo och FM i Österrike, Optifit i Tyskland samt Poggenpohl globalt. Nobia skapar lönsamhet genom att kombinera skalfördelar med attraktiva kökserbjudanden. Koncernen har cirka 7 500 anställda och omsätter cirka 14 miljarder kronor. Nobia-aktien är noterad på NASDAQ OMX i Stockholm under kortnamnet NOBI. Webbplats: www.nobia.se. Läs mer om företaget under Om Nobia. Finansiell information finns under Investerare.