Förändringar i koncernledningen

Kristoffer Ljungfelt, för närvarande Nobias finansdirektör, har tackat ja till att utses till EVP och Head of Region UK. Utnämningen är villkorad av godkännande av visum för Storbritannien. Kristoffer ersätter Dan Carr, EVP och Head of Region UK, som har beslutat att lämna Nobia för andra möjligheter utanför koncernen. Rekrytering av ny finansdirektör pågår.

”Jag vill uppriktigt tacka Dan Carr för hans värdefulla bidrag till Nobia och Magnet i Storbritannien under de senaste 17 åren. Som chef för region Storbritannien har Dan bidragit starkt till den pågående transformationen av verksamheten och Magnet-varumärket. En ny strategi har införts som redan nu förbättrar produkterbjudandet, marknadsföringen, Magnets varumärkeserbjudande och i slutändan den positiva upplevelsen för alla våra kunder. Det har varit ett nöje att arbeta tillsammans med Dan och jag önskar honom all lycka till. Jag är väldigt glad över att se Kristoffer Ljungfelt som vår nya chef för Region UK. Kristoffer har en lång och bred erfarenhet inom Nobia och rätt bakgrund för att driva den brittiska verksamheten.”, säger Jon Sintorn, VD och koncernchef för Nobia.