Nobia: Bodil Eriksson begär utträde ur Nobias styrelse

Bodil Eriksson har på egen begäran, då styrelseuppdraget inte kan kombineras med hennes nya roll som Senior Vice President, Public Affairs vid Volvo Personvagnar AB, valt att avgå ur styrelsen för Nobia AB från den 1 september 2012.

Nobia tackar Bodil Eriksson för värdefullt bidrag och engagemang under de nio år som hon varit styrelseledamot.

Enligt bolagsordningen ska Nobias styrelse bestå av minst tre och högst nio styrelseledamöter valda av bolagsstämman. Efter Bodil Erikssons avgång består styrelsen av sju bolagsstämmovalda styrelseledamöter. Inför årsstämman 2013 kommer förslag till val av styrelseledamöter att lämnas av valberedningen.

För ytterligare information:

Johan Molin
Styrelseordförande
Tel: 08-506 485 42

Lena Schattauer
Chef Investor Relations
Tel: 08-440 16 07, 070-595 51 00
lena.schattauer@nobia.com

Nobia utvecklar och säljer kök genom ett tjugotal starka varumärken i Europa, däribland Magnet i Storbritannien, Hygena i Frankrike, HTH, Norema, Sigdal, Invita, Marbodal, Myresjökök i Skandinavien och Petra, Parma och A la Carte i Finland, ewe, Intuo och FM i Österrike, Optifit i Tyskland samt Poggenpohl globalt. Nobia skapar lönsamhet genom att kombinera skalfördelar med attraktiva kökserbjudanden. Koncernen har cirka 7 400 anställda och omsatte cirka 13 miljarder kronor 2011. Aktien är noterad på NASDAQ OMX i Stockholm under kortnamnet NOBI. Webbplats: www.nobia.se.